A rendőrségi eljárások lefolytatásához szolgáltatást nyújtó külső ügyfelek (így az igazságügyi szakértők) a kirendelésükkel összefüggő szakvéleményeik, valamint költségeik benyújtásához kapcsolódó feladataikat elektronikus úton tehetik meg. Az elektronikus ügyintézéshez biztosított űrlapok a kapcsolódó költségek jogszabály szerinti meghatározott rögzítését teszik részükre lehetővé – olvasható rendőrség ügyintézési portálján.
Az egyes rendőrségi hatósági eljárások során bevont szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő díjjegyzékének előállítása és beküldése, a kirendelés tárgyának megfelelő szakvélemény, szakfordítás, továbbá a díjmegállapító határozat elleni panasz, illetve a kirendeléshez kapcsolódó számla elektronikus űrlapon keresztül történő benyújtására 2021. december 27-től az alábbi ügytípusok által van lehetőség.
Űrlap azonosító |
Űrlap elnevezése |
KIREND-01 |
Szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő díjjegyzékének előállítása, beküldése, illetve a kirendelés tárgyának megfelelő dokumentum beküldése (szakvélemény, szakfordítás stb.) |
KIREND-02 |
Panasz benyújtása a díjmegállapító határozat ellen (szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő) |
KIREND-03 |
Kirendeléshez kapcsolódó számla beküldése (szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő) |
A beküldés Ügyfélkapun, valamint a Szervezeti tárhelyen (Cégkapu/HKP) keresztül lehetséges. A szervezeti tárhelyen történő beküldéshez a bejelentkezett személy ügyfélkapu felhasználójának ügyintézői jogosultsággal kell rendelkeznie a szervezeti tárhely felett. Az összerendelést a tarhely.gov.hu oldalon lehet beállítani.
Tárhelykezeléssel kapcsolatos további részletek a https://cegkapu.gov.hu oldalon találhatók. Az https://ugyintezes.police.hu/ címen elérhető Portálon az ügyintézői bejelentkezését követően a Menü -> Meghatalmazáskezelés -> Szervezeti meghatalmazások menüpontban van lehetőség a gazdálkodó szervezet nevében történő ügyintézéshez szükséges adatok rögzítésére.